Carina

Alla Helgons Dag

Kategori: Vardag

Igår åkte mamma och jag iväg till Västerås.
Först en snabbis in på IKEA:s byten och återköp för att lämna tillbaka ett felköp.
Sen vidare hem till Bella.
Isabelle hade gett sig iväg till spelmässa i Kista.
Vi pratade på och mamma hade lite svårt att hänga med.
Tror nästan hon skulle behöva hörapparat.
Mamma/mormor hade köpt med smörgåstårta från Sultans som vi smaskade på.
Dom är ju för himla goda med sitt krispiga mellanlager
och så den där goa röran emellan.
 
Bella skulle måla sina naglar inför kvällen fest
och jag passade på och lånade lite coola lack.
Jar har inte målat mina naglar på evigheters evigheter
eftersom naglarna blir så trist aoch bara flisar sig.
Men nu ser dom ut så här:
 
Sen spelade vi Skip-Bo och jag förlorade rejält efter ett segdragen parti.
Kaffe och daimkaka smakade gott
innan Bella och jag dansade loss i ett TV-spel.
 
Sen var det dags att åka hemmåt.
På vägen visade jag mamma var Bella bott tidigare
och så åkte vi förbi tjejen med vaserna men mer om det i ett annant inlägg.
Sen över Strängnäs och Malmköping hemmåt.
Dom har ju öppnat upp gamla infarten till Malmköping igen
så vi tog den för att se hur fint det var på kyrkogården.
Även i Flen var det fullt med ljus på kyrkogården.
 
Väl i Katrineholm så skulle även vi ta oss till kyrkogården för att tända ljus.
Vi var inte precis ensamma utan typ halva stan var där kändes det som.
Vägen dit är ganska smal och det tjorvade ihop sig ett tag med bilar
men med lite tålamod så löste det sig småningom.
Det är otroligt vackert på kyrkogårdarna denna kväll
.När vi skulle tillbaka därifrån så hade värsta ruschen lagt sig
och det var easy-peacy att ta sig därifrån.
 
Lämnade av mamma och åkte hem till mannen.
Han hade förberett med Tacos och jag satte mig vid dukat bord.
Öl och Tequila till (självklart).
Sen tog vi oss en svängom i rummet.
Finns lite plats över för det.
 
En jättebra dag var det där jag fick mycket av allt.
 
Idag står lövräfsning och fönstertvätt på programmet.
För se vad det blir av det så lika bra att sätta fart.
När jag klev upp så sken solen men nu har det mulnat på lite.
Jag älskar utsikten från våra fönster och allra mest det i Bellas gamla rum.
 
Bilden gör inte rättvisa åt det fina ljus som var.
Här syns det lite bättre
 
 
Kommentera inlägget här: