Carina

Ditten och datten...

Kategori: Barnen, Vardag

...och massa vatten.
 
Fy tusan vad det har regnat idag.
När jag kom till jobbet  t i d i g t  i morse så var det översvämning på parkeringen.
Det brukar kunna bli det ibland så jag tänkte inte så mycket mer på det
än att det var väldigt mycket vatten.
Och inne var det dåligt tryck på vattnet men det trodde jag berodde på
att det varit en vattenläcka i en annan del av stan under måndagen
och att vattentornet nu inte var fyllt.
Senare fick vi veta att det var en vattenläcka utanför huset och vattnet stängdes av helt.
För min del så medförde det inte så stora besvär.
Jag var på studiebesök på räddningsstationen
och sen följde lunch på Sunlight.
Nu visste vi att det inte fanns vatten och passade på att dricka kaffe
och gå på toa innan vi kom tillbaka.
Sen var det ju snart dags för mig att gå hem.
Måste varit värre för vårdcentralen som befinner sig i samma byggnad.

När vi åkte hem så var det inslag av snö i regnet.
Första för säsongen men inget vitt på marken  - än.
 
 
Idag har min fina bonusdotter Erika genomgått en stor operation.
6 timmar tog det och vi var lite oroliga där mot slutet när vi inte hört nåt.
Men så kom beskedet att operationen gått bra och senare har vi också hört att hon är vaken.
Har inte haft kontakt med henne själv eftersom hon är rätt trött efter ingreppet.
Det var en operation som var planerad sedan länge och som hon förberett sig på senaste åren
genom tandreglering och bettavtryck.
Nu väntar en tuff rehabilitering och jag hoppas att allt ska läka på bra.
Stå ut och kämpa på Erika, du hinner tugga köttbullar och annat gott senare i livet.
Även om jag vetat om det så har jag nog inte riktigt förstått
att du kommer att se annorlunda ut nu.
För mig spelar det ingen roll hur du ser ut,
då är ändå samma härliga, goa spralliga tjej.
Insåg att jag inte hade någon bra bild på dig som dessutom var nytagen
så jag lånade en av dig på fejjan.
Kram på dig tjejen - vi ses i helgen.
 
 

KOMMENTARER:

  • izabella säger:
    2012-11-27 | 18:46:53
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se

    det är svårt att få en seriös bild på eps. har inte heller tänkt på att hon kommer se annorlunda ut förns nu när du sa de... hmm. SYSTRAMI <3

Kommentera inlägget här: