Carina

Massa G

Kategori: Vardag

Idag var det dags för massage igen.
Gud så gott det är.
Fast gör lite ont också.
Ont ska med ont fördrivas heter det visst.
Idag så har hon, förutm ryggen) jobbat med sorgebenet.
Det är tydligen vad bröstbenet (benet som håller ihop revbenen) kallas.
Och så nånting med diafragman
så att jag ska få ner luften ordentligt.
Hon förklarade att efter att ha masserat sorgebenet så skulle
energi frigöras och jag kunde råka ut för energitjuvar.
Nånting om att människor typ skulle stöta ihop med mig
för att kunna ta lite av min energi.
Och jag skulle kunna känna en viss irritation av det.
Fattade inte det där riktigt.
 
Handlade lite liniment också.
Det ska vara så himla bra säger hon.
Tänkte köra med det bl a innan träning.
Framförallt ryggen som krånglat nu av och till i flera veckor
och kanske lite på foten, den jag stukade tidigt i somras.'
Den spökar lite och vill inte hoppa som jag vill.
 
Just ja, hon körde med koppning idag också.'
Det kändes kan jag lova och nu är min rygg vackert röd (tror jag).
Svårt att spegla sig på ryggen.

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2012-11-16 | 19:21:14

    låter väldogt skumr i mina öron. flummigt o inte alls nåt man kan förstå o tro på. Energitjuvar finns överallt i vår vardag, varje dag kan dom finnas där. Gäller att vara uppmärksam o inte låta dom ta för stor plats!

  • Mary säger:
    2012-11-18 | 10:49:53
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/%3A//

    Innehåller det chile också?
    Isåfall är det lika som jag har hemma och det är fantastiskt men bränner ganska bra så inget att ha på torr hud.

    Svar: Står inget om chili på förpackningen men hon sa att det kan svida, särskilt där huden är tunn. Hon rekommenderade då att man smörjer med hudlotion innan så att porerna blir mättade.
    Carina

Kommentera inlägget här: