Carina

Öster Malma julmarknad

Kategori: Vardag

Idag tog vi en tur till Östermalma Julmarknad.
Har vetat om den ett par år men aldrig varit där tidigare.
Det var en fin marknad med mycket fint hantverk.
Inget tingeltangel och tjafs.
Fanns också lite annorlunda inslag som jag itne är van vid
från marknader jag varit på tidigare.
 
 
Änder för 40:- st eller 3 för 100:-
Fasanerna minns
jag inte vad dom kostade.
Såg också nån hare tror jag det var.
Ville man ha större och köttigare saker så fanns det
hjort, rådjur och vildsvin.
 
Jag äter gärna ovannämnda djur men då får dom vara färdiga för stekpannan
eller allrahelst färdiglagade.
Vi, eller mest jag då, gjorde i alla fall några inköp.
En fin stickad mössa, hjortronsylt och en ljusstake i form av en tomte.
Kakor till kaffet (får gäster snart).
I den bruna påsen var det brända mandlar.
Nu ligger dom bra någon annan stans. Ni kan ju gissa var?
 
Och just ja, en krans att hänga på dörren också.
 
Hittade också en fin dekoration jag funderar på.
Inte den här julen men nästa kanske.
Ett sånt där ljussträd (tror jag sett dom på Rusta)
och så har dom hängt garnänglar och garntomtar i det.
Kan ju vara ett alternativ till julgran om man nu inte vill ha en sån.
 
Nä, nu måste jag sätta fart.
Snart dyker solstrålen med familj upp.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-11-24 | 22:46:45
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vilken rolig julmarknad det verkade vara.
    Spännande med allt kött som de hade! Fast jag förstår dig som inte köpte något massa jobb att ta rätt på det.

Kommentera inlägget här: