Carina

Skitfönster

Kategori: Vardag

Idag har jag tvättat ETT fönster.
Ja jag tar aldrig mer än ett eller max två fönster på en dag.
Kan tillägga att om man ska göra en ordentlig tvätt så tar det 2 timmar per fönster.
 
Det jag slet med idag är nog det som är i sämst skick.
Inte kul att tvätta när det rasar färg och kitt.
Var nog ett tag sen jag tog bort innanfönster och tvättade emellan
men nu var det hög tid.
Utsidan tvättade jag av för ett par veckor sen
så det var redan gjort men resten återstod.
 
Dåligt med färg
 
Tror ett förskolebarn varit här och kittat
 
Det var inte kul och rätt slitsamt men nu känner mig nöjd med att ha gjort det.
Gardin får vänta till nästa helg då jag tänkt ta det andra i köket.
Då blir det dom röda advents/julgardinerna.
 
Visst är det fint med gamla fönster
men det skulle vara helt underbart med ett modernt fönster i gammal stil.
Ett sånt som bara har in- och utsida att tvätta
och som går att snurra runt så att allt går att tvätta från insidan.
Kommentera inlägget här: