Carina

Synundersökning

Kategori: Vardag

Idag har jag varit på synundersökning.
Det är företaget som låter sina anställda kontrollera sin syn
för att se om vi behöver terminalglasögen.
Jag har varit fundersam på det här med terminalglasögon i många år
och självklart så behövde jag det.
Vilken överraskning! Eller kanske inte.
 
 
Optikern visade mig en bild på hur jag ser med mina vanliga progressiva
och hur det kommer att bli med terminalglasögonen.
Ska bli spännande att se hur jag upplever det.
Lär ju säker ta någon vecka eller 2 innan man vänjer sig.
Han menade också på att nu ska jag kunna se att brodera igen.
Det som jag inte gjort de senaste åren eftersom jag inte sett ordentligt.
Får väl kanske ta och prova det sen då.
 
Bågar fick jag välja också och det fanns inte så många
i den prisklassen som vi bjöds på.
Men jag hittade ett par ganska direkt.
Lite annorlunda färg som man inte ser på mig så ofta.
Men dom kändes rätt både i färg och modell,
Ett tag var jag på väg och fega ur och ta samma modell fast i grått.
Men så bestämde jag mig för att köra på de GRÖNA.
Lovar lägga upp en bild sen när jag fått dom.
 
I övrigt så såg allt bra ut.
Jag hade bra med tårvätska,
bättre än vad jag borde ha när jag sitter vid en dataskärm hela dagarna.
Och trycket i ögat var också bra.
Närseendet hade försämrats lite sedan jag kollade synen sist för 2 år sen
men annars inga förändringar.
Nu har jag ett pinfärskt recept så kanske är det läge att skaffa nya
ordinarie glasögon också.
Men det får i så fall bli på nätet
där priset är ett helt annat än hos optikern.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-11-20 | 23:26:58
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Kul att du vågade ta de gröna:)
    Grönt är skönt heter det ju dessutom är det ju en jättefin färg.
    Bästa bonusen om du kan brodera med jobbglasögonen sedan!

    Svar: Jag gillar ju grönt i övrigt men sällan jag klär mig i det.Får se hur det blir med broderandet.
    Carina

Kommentera inlägget här: