Carina

Vaserna

Kategori: Inne

Ja dom där vaserna vi köpte på Tradera blev ju en liten följetong.
Vi hade ju tänkt hämta dem förra helgen
men då säljaren inte hörde av sig blev det ju inte så.
När vi sen väl fick kontakt så bestämdes att hon skulle lämna dom hos Bella.
Men inget hände i veckan som gick mer än att jag förde över pengarna till säljarens konto.
I fredags och under gårdagen försökta jag få kontakt
via telefon (både hem och mobil) sms och mail men inget svar.
Nu blev jag lite irriterad över att inte få något svar.
Men så när vi lämnade Bella igår så tog vi vägen förbi på vinst och förlust.
Och ju, dom var hemma både herrn och frun i huset.
Vaserna låg inpackade i bubbelplast men hade inte kommit längre.
Och nog blev jag lite snopen när kvinnan kände igen mig.
Det visade sig att vi hade varit klasskamrater under en del av högskolestudierna i slutet av 90-talet.
Jag som har så svårt för ansikten och knappt känner igen min egen syster
när jag möter henne på gatan, kunde efter att hon sagt vem hon var placera henne.
 
Ja nu är vaserna i alla fall på plats.
De var lite blekare i färgen än vad vi förväntade oss men är fina ändå.
 
Tror det skulle vara fint med en liten mörkröd ros i var och en av dem.
 
Och jag tvivlade väl inte på att affären skulle gå igenom
men lite irreterande på att inte få något svar när jag sökte kontakt.
Som köpare ser man ju bara sitt eget intresse
men de som säljare hade många objekt som skulle iväg
och hade blivit försenade på grund av sjukdom.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: