Carina

Guldet blev till sand

Kategori: Vardag

 
 
 
 
Lika bra att jag aldrig drömde om vad jag skulle göra med alla miljonerna
för det blev inte mer än 30:-.
Fast det lär ju bli en ny lott istället för att plocka ut pengarna
så än lever hoppet.
 
 
Tänk vad chockad man skulle bli om det nån gång var en störr vinst.
Och då menar jag mer än 90:-.
I så fall är det väl risk att man trillar av pinn.
Men visst finns där ett litet hopp om storvinst.
Annars köpte man väl aldrig nån lott över huvud taget.
Nu blir det ju i alla fall några gånger om året.
Fast när det gäller typ välgörenhet
som när föreningen säljer en ring lotter på julfesten eller nåt sånt
då köper jag faktiskt lotter av ren välgörenhet
utan något större hopp om att vinna.
Fast de få gånger jag vunnit har det väl varit just på nåt sånt.
Minns en gång när jag vann första pris i tårtlotteriet.
Det var gott och inte helt förgänligt.
Jag har fortfarande kvar fatet tårtan låg på.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2012-10-20 | 21:50:56

    Ditt inlägg igår fick mej att lösa in några vinstlotter idag, tog nya lotter och det blev 13 st! Vann bl a på några lotter jag fick av Bettan när jag fyllde år. Skrapade 3 st ikväll tillsammans med Kalles fästmö, hon skrapade fram 90:- så än lever hoppet!! Har dessutom 10 lotter kvar men vi vill vara nästan miljonärer ett tag till!!!!

Kommentera inlägget här: