Carina

Redan onsdag

Kategori: Motion, Vardag

Oj vad veckorna rullar på.
Först är det bara tisdag och sen är det redan onsdag.
Vad har hänt sen sist då?
Jo, jag har fått ont  iryggen.
Vet inte om det beror på core-träningen i fredags,
båtupptagningen i lördags
eller hur jag bar och kånkade på Jacob och ankare
i samband med sistnämnda.
Kanske är det en kombination av alltihop.
Men jag vet att det bara är muskulärt och går över snart igen.
 
Igår var det besiktning av ena pärlan - den lila.
Och det gick ju bra så nu är det vara att tuta och köra ett år till.
Sen gympade vi på som vanligt på kvällen.
Jag var mer på G än på länge och kommenderade ut order.
- Dra in magen! Upp med knäna! Spänn armarna!
Många utrop för att få fart på mig själv - och de andra.
Alla jobbade på bra efter sin förmåga.
 
Idag har jag varit på massage.
Det är gudomligt även om det emellanåt gör helvetes ont.
Men det är lite som att klämma på en öm finne,
eller bita på en blåsa i kinden.
Det gör så där gott ont.
Det var många ställen som behövde mjukas upp.
Jag längtar nästan redan till nästa gång.
 
I huset där jag jobbar håller dom på att utöka lokalerna till vårdcentralen
som håller till i samma trapphus.
Jag tror att det kommer att bli BVC där.
Igår när jag gick förbi och tittade in genom den öppna dörren
såg jag en bit av ena väggen i väntrummet.
Jag var tvungen att gå in och ta en bild.
Nu är ju inte kameran i min mobil den bästa men den får duga.
 
Måste väl vara väntrummet till BVC?
Visst är väggen fin.
Först trodde jag att det var målat direkt på väggen
men sen såg jag skarverna i tapeten.
 

KOMMENTARER:

  • Kicki säger:
    2012-10-17 | 20:16:54

    En sån tapet vill jag också ha på jobbet!! Vi ska få lite ombyggt i vinter, ska titta om jag hittar denna eller en liknande tapet!!

    Svar: Javisst var den fin Kicki! Tror säkert du kan hitta nåt fint. Vad jag förstår så finns det mycket sånt att beställa.
    Carina

  • mary säger:
    2012-10-18 | 13:20:55

    Sitter och läser om din stek med min ledsna lunchlåda på jobbet:)
    Förstår precis vad du menar med skönt ont! Var och fick ryggen masserad och sträckt innan jobbet idag. Bara synd att jag var tvungen ut i regnet sedan förstör en del av effekten.
    Verkligen rolig dekoration i väntrummet. Behövs mer saker i offentliga rum som man blir glad av!:)

Kommentera inlägget här: