Carina

Sjukskriven

Kategori: Vardag

Idag har jag sjukskrivit mig själv.
Ja inte inför min arbetsgivare då men här hemma.
Vaknade/blev väckt strax före 6.
Vet inte om det var jag som vaknade oc hväckte Siri
eller om det var Siri som väckte mig.
Gick i alla fall upp och gav henne mat och öppnade kattluckan.
Gick och lag mig igen men hade svårt att somna om.
Ont i ryggen och hostig i halsen.
Ville ju inte ligga och hosta bredvid Stefan som sov så gott bredvid
så jag försöskte låta bli.
Slumrade väl lite för klockan blev kvart i åtta och jag gick upp.
Inte alls pigg!
Bestämde mig för att idag ska jag nog vara lite sjuk.
Parkerade  mig i soffan och tittade på veckans avsnitt av "Halv åtta hos mig".
Siri parkerade sig i mitt knä.
 
Det har blivit mycket ligga idag.
I alla fall för Siri.
Att en katt kan sova så mycket.
Visserligen var hon ju uppe i morse
men det dröjde inte länge förrän hon gjorde mig sällskap i sängen igen.
Sen i soffan.
Sen har hon legat i sängen igen.
Och nu ligger hon i Stefans knä.
Undrar om hon varit vaken ens en timme idag.
 
Själv har jag gjort lite i alla fall fastän sjukskrivningen.
Har nu fått undan så pass mycket att jag kunde rigga upp mitt målningsprojekt igen.
Så nu har jag gått över trät till två trädgårdsstolar 1 gång idag.
För bli en gång till imorgon.
Och så har det blivit en del tid vad datorn.
Stefan och jag valde ut ca 10 tavlor och sen kollade vi om vi valt någon som var samma.
Det fanns 1 eller var det kanske 2 som båda valt.
Nu blev det ingen av dem utan en annan som bara en hade med.
Det är lätt att missa något när man har massor att titta på.
Sen efter det så skulle vi bestämma vilken ram vi skulle ha.
Inte helt lätt och svårare på datorn än att se allt på riktigt.
Nu är den i alla fall beställd så nu är det bara att vänta.
Och så hoppas vi på att det ska bli så bra som vi tror.
 
Återstår lampa och där hoppas vi på en auktion på Tradera
men det är några dagar kvar.
Håll tummarna för oss där.
Vann föresten en auktion där igår.
2 retrovaser som vi gillade.
 
Finns ytterligare en prydnadsgrej där som jag vill ha.
Bevakar den auktionen också och kommer att bjuda när tiden är inne.
Och om jag vinner den, då syster behöver vi inte bli osams om negressen.
Nu fattar ni andra ingenting men det finns en negress hemma hos mamma.
Hon har funnits där hela min uppväxt och jag gillar den väldigt mycket.
Det gör min syster också så den dag det är dags att dela upp boet
så kommer den att var högvaluta.
Nu finns det i och för sig inget som är värt att vi blir ovänner
utan i så fall får lotten avgöra.
Om man inte kan ha delad vårdnad, typ varannat år eller så.
 
Tänkte att jag skulle beställa lite kläder till mig också
och la en del från BonPrix i varukorgen.
Men antagligen tog jag för god tid på mig för när jag skulle kolla
så fanns bara de sista artiklarna där.
Ledsnade på det och la ner det hela.
 
Nu har Stefan sin Kjellestund och jag har tagit hand om håret på min kropp.
Färgat det på huvudet och tagit bort "generande hårväxt" på benen.
Tror det börjar närma sig slutet och börjar bli dags för att ordna mat.
Blir Tacopaj idag.
Det vär väldigt länge sen vi åt det.
Ett tag blev det nästan för ofta men ungarna gillade det
och ville gärna ha det när de dök upp.
Nu är det inte så ofta de dyker upp och då har det inte blivit nåt.
Men idag så, fast det bara är Stefan och jag hemma.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-10-20 | 19:42:45
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Det är rätt ibland ska man ta det lugnt!
    fast det verkar som om du inte tagit de så lugnt iallafall inte jämfört med Siri iallafall;)

  • syster säger:
    2012-10-21 | 17:50:06

    var inte så ivrig på att träna, tänk på din faktiska ålder!!! Det räcker med lågintensiv träning MEN/ OCH lite styrketräning är nog bra för aatt orka med livet. Det gäller oxå mig men det är svårt att komma till skott.
    Du har alldeles rätt, inte värt att bli osams om nått världsligt! Puss kram

Kommentera inlägget här: