Carina

Västerås - Flen

Kategori: Barnen, Vardag

Jag kom iväg till Västerås som planerat.
Stannade till på IKEA och köpte blomma o presentkort till Isabelle som blivit 22.
Klockan var 10.30 och det var gott om plats på parkeringen och lugnt där inne.
Men jag tog bara det jag skulle ha för stunden och åkte vidare för att väcka tjejerna
som var smått bakis efter kvällen innan.
Dom konstaterade att dom nog började vara gamla.
 
Jag var snäll och tog tag i deras disk som fanns kvar från födelsedagsfirandet dagen innan.
Sen blev det en kopp kaffe och smaka på Bellas bakverk.
Jo, hon kan baka hon också.
Sen åkte vi och åt på TexMex innan det var dags för Isabelle att bli avsläppt på jobbet.
Bella och jag fortsatte till IKEA och nu var det betydligt mer bilar och folk.
Ett tag höll jag på och bli galen på folk och alla "efterlysningar" som ropades ut med gäll röst i högtalarna.
Fick ihop lite smått o gott i alla fall men glömde värmeljusen.
Ah, nu finns det ju andra ställen att köpa just det på.
På slutet var vi rejält trötta både Bella o jag och fick anstränga oss för att fortsätta vara trevliga mot varandra.
 
Hemma igen så tog vi det soft vid datorn och så spelade vi TV-spel.
Just Dance blev det och det var en ny erfarenhet för mig - Roligt!
Nu är jag allt lite sugen på TV-spel igen.
 
Jag  gick och la mig och Bella åkte och hämtade Isabelle.
Sen var vi upp o skuttade vid halv 6 på morgonen.
Bella skulle vara hos tandläkaren i Flen 7.45 och vi var där 10 minuter innan.
Är nöjd med tajmingen.
Väl där så fick hon reda på att tandhygienisten var sjuk.
Så det blev bara tandläkarbesöket och en lagad tand.
Återbesöket hos tandhygienisten uteblev.
Och frågan är om det blir av?
Drygt att ta sig från Västerås till Flen för ett besök hos tandhygienisten.
Nu säger vi nog upp tandläkaravtalet och så får hon ordna med tandläkare på sin hemmaplan istället.
Bättre att sätta in pengarna på ett eget tandläkarkonto istället.
 
Lämnade Bella vid tåget och åkte vidare för att jobba.
Blev inte full dag idag men kändes alldeles tillräckligt.
Förkylningen sitter kvar i kroppen, framför allt i bröstet.
Får se hur det går imorgon bitti, känns värst då innan det släpper lite i andningsvägarna.
 

KOMMENTARER:

  • Izabella säger:
    2012-10-02 | 00:47:04
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se

    Det var trevligt och tack för allt! Bara de att man vill hinna med mer saker att göra. Och hinna göra inte så mycket tillsammans också! <3

    Svar: Ja så är det ju men bättre lite än inget. KRAM!
    Carina

Kommentera inlägget här: