Carina

Sidebord

Kategori: Vardag

Som sagt var, efter att vi lämnat Jacob åkte vi vidare till Norrköping.
Vi hade en tid att pass men var där tidigare så vi hann med ett varv p Mediamarkt.
Tittade på microstereo men fann inget som var intressant.
Lite grann på förstärkare och där är jag inte så insatt.
Sen var det TV-apparater och det är ju intressant.
 3D är häftigt fast jag har aldrig sett mer än i affären och så på Liseberg.
Och så en titt på TV-spel.
Gick ut tomhänta och åkte till vårt möte.
 
Vi (Stefan) hade hittat ett Sidebord på blocket som skulle passa utmärkt bakom ena soffan.
Men först ville vi naturligtvis se det också i verkligheten.
Det uppfyllde våra förväntningar så det var bara att slå till.
Det fanns gott om gamla möbler och vi hittade också 2 lampbord som skulle bli perfekta,
Allt som allt betalade vi 900:- och vi var helnöjda.
 
Efter den affären hann vi med Bauhaus men även här blev det billigt.
Sen in på Rusta för att köpa gardinstänger.
Hittade också en duk som nog blir fin på matrumsbodet.
Just ja, var en tur in på en djuraffär och köpte anti-klösspray.
Det står att den är för typ soffor och mattor och då borde den ju inte lämna några fläckar.
Men nu har jag provsprutat bakom dynorna i soffan och nog blev det en fläck
så den vill vi inte spraya på sofforna.
Jag har sprayat på plädarna som hänger över kanten men vet inte om det hjälper.
Har faktiskt ingen aning om sprayen fungerar över huvud taget.
Någon läsare som har erfarenhet?
 
Idag har jag tvättat fönstrena och fått upp nya gardiner i rummet,
Jag fuskade och tvätta bara in och utsidan men det tog ändå sin lilla tid.
Nu börjar det arta sig. Vi letar fortfarande efter lampor, både till bord och tak
och så en tavla av nåt slag som vi båda gillar,
Sen kommer ni att få se bilder på reultatet.
Funderar också över någon invigning av nåt slag.
 
För övrigt har det varit ett par fantastiska brittsommardag i helgen.
Tyvärr har jag inte varit ute så mycket men njutit av det ändå.
Stefan hann med att klippa av gräset medan jag höll på med fönstrena.
Det var väl sista gången för den här säsongen.
Fast nja, det är några plättar till som ska tas innan klipparen får vila.
Vemodigt och inte alls lika roligt med trädgård på hösten som på vår och sommar.
 
Okej då, ger er litet smakprov på sidebordet
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-10-07 | 21:27:27

    Mycket fynd ni gjort idag, du får fota mera sedan blir ju nyfiken:)'
    Min erfarenhet av katter är att de klöser där de känner för det oavsett vad man gör. Det bästa är att hitta något ännumera klösvänligt än det man är rädd om.

Kommentera inlägget här: