Carina

Och äntligen kom den

Kategori: Vardag

Eller äntligen är väl lite fel.
Hade ju gärna varit utan helt och hållet
men nu är det inga tvivel längre,
jag är FÖRKYLD!
Och på nåt vis känns det bättre med en rejäl förkylning
än lite småkrämpor som får en att tro att man är hypokondriker.
 
Idag tog jag en rejäl och välbehövlig sovmorgon
och hade jag inte varit tvungen att gå på toa hade den nog blivit ännu längre.
T o m katten verkar vara nere och höstdeppig och tog sovmorogon.
Annars brukar hon mota upp mig för att hon vill ut.
Tror knappt hon varit ute och här ligger hon nu.
Vem vill förresten ut i det här vädret?
 
Efter den långa sovmorognen blev det en lång TV-frukost.
Det är först nu vid 12-snåret som jag fått på mig kläder.
Nu ska jag försöka småplocka lite här inne.
Blir inga större insatser idag.
 
Kommentera inlägget här: