Carina

Vad är det som låter?

Kategori: Vardag

I morse (natt) en timme innan det var dags för mig att gå upp
vaknade jag av värsta oljudet.
Först trodde jag det var några skräniga fåglar typ sångsvan, som flög förbi.
Väckte Stefan med frågan: Vad är det som låter?
Sen kom tanken på katter i slagsmål.
Vi tänkte efter om Siri var inne och konstaterade att så var fallet.
Nu hörde vi också hennes pingla, hon hade också vaknat.
Nä, det var inga katter.
Vi funderade på om det var en grävling som blivit påkörd och nu skrek ut sin dödsångest.
Det var ju kolmörkt ute också så det gick ju inte precis att se nåt genom fönstret.
Sista timmen hade jag svårt att somna om så låg mest i ett tillstånd mellan sömn och vaken.
 
Innan jag åkte iväg till jobbet så var jag ute på vägen och kollade i dikena men kunde inte se något.
Det enda jag såg var att något gått över vår gräsmatta. Det syndes i daggen.
Och tror inte det var ett djur utan en människa.
Troligtvis grannen som genat över.
Kanske han också hört ljudet, eller så hade han varit ute o jagat och tagit den vägen hem.
Kanske hade han skadskjutit en gris?
Får se om jag stöter på honom i helgen, han kanske vet vad det var.
 
Grävling?
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2012-09-13 | 21:30:39
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Ute hos far kan man höra liknande saker då är det ofta två grävlingar som slåss. Det låter hemskt. Finns ganska mycket att slåss om för dem nu också så som äpplena i trädgården och annat ätbart.

    Svar: Kan ju varit nåt sånt, men det här lät inte som ett slagsmål utan som bara en varelse.
    Carina

Kommentera inlägget här: