Carina

13-14 april

Kategori: Vardag

På lördagen var vi, eller i alla fall jag, less på hemmet.
Det blev en tur ner till Norrköping.
Inte in till stan utan bara Ingelsta o Maxiområdet.
Hade ev tänkt ta oss i till stan för en fika med syster, men hon jobbade.
Verkar som vi lyckas pricka in och åka till Peking just hennes jobbarhelger.
 
Nu började vi med ett besök på Jula.
Nya arbetsbyxor till mig o Stefan.
Mina är vackert rosa, så man blir lite glad.
Fattar bara inte varför dom ska vara så långa och vida.
Medan Stefans är normalvida och i kortaste laget.
Och hans är inte rosa.
 
Sen var vi inne på Bauhaus och handlade ingenting.
Fast jo det gjorde vi ju. Jag hittade fryslådor som såg bra ut.
Så 6 stycken nya fräscha inköptes.
 
Mediamarkt, där passerade vi kassan utan att ha något att förtulla (betala).
Sen tittade jag lite på sportiga skor, både för inom- och utomhus.
Det slutade med ett par Easytone, lika de jag har fst med rosa detaljer istället för turkosa.
Det gäller att förnya sig! :)
Men dom har varit så himla sköna och nu såldes dom till ett kanonpris
om man var medlem i Intersport, så det såg jag till att bli.
Slutade besöket med Thaibuffén (i vanlig ordning).
 

 Idag var det ganska vårligt.
Solen har varit framme och det har varit lugnt med blåsten.
Termometern visade på dryga 10 grader och den mesta snön är borta.
 
Det var hög tid att klippa fruktträden.
Vi tog faktiskt båda päronträden och känner oss väldigt nöjda.

Stefan in action...
 
... och jag
 
Årets första kaffe ute.



Stefan åt chokladbeskvi medan jag åt smörgås.
 
Hoppas det blir många sådana framöver.
 
Varit en bra helg nu tar vi nya tag med en arbetsvecka.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • mary säger:
    2013-04-15 | 23:05:15
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Kul att göra utförder ibland. Vi hade tänkt oss till erikslund imorgon men bilen dog idag:(
    Du skulle bara lagt upp bilden på stefan i trädet. Han såg ut som värsta actionhjälten högt upp bland trädkronorna !
    Din bild var lite mer avslöjande av höjdnivån;)
    Längtar efter sol vi också en balkongfika skulle inte vara fel.

Kommentera inlägget här: