Carina

Påskhelgen - Påskafton

Kategori: Vardag

Påskafton händer inte så mycket.
Bella o Isabelle är kvar.
Ute strålar solen men det blåser kalla vindar.
Jag känner att jag vill ut men tjejerna väljer att stanna inne.
Tror dom kör nåt rallyspel.
Men Stefan följer med mig.
 
 
Vi går över  ängen ner till sjön.
Det var väldigt blött på vägen dit. Smältvattnet flyter uppe på den tjälade ängen.
Mina vinterstövlar läckeer under sulan och strumpan blir blöt.
Gummistövlar hade inte varit fel.
Men på isen är det fint.
Ingen skridskois men det hade nog fungerat med skidor.
OCh det går bra att promenera här.
Tar en kort promenad bort till båten och här har det hänt grejor.
 
Alla buskar och sly var borttaget och bara något enstaka träd kvar.
Känns lite väl öppet och oskyddat men blir nog bättre när det börjar grönska.
Och det växer nog upp en del snart igen.
 
I övrigt så fortsätter de kalla nätterna och solen strålar och värmer på dagarna.
Det märks inte så mycket att det är vår men snön försvinner lite mer för varje dag.
 
På skuggsidan är det fortfarande en hel del snö
men i södersluttningarna en hel del barmark.
 
Tillbaka inne så blev det soffhäng.
Jag tittade på Röja-Ralf med tjejerna.
Kände mig lite gammal där också.
Svårt att hänga med i alla vändningar.
 
Tacos till mat och det var ju gott som alltid.
Lite mer av "Det borde man ju veta" på begärna av tjejerna.
Sen c"Changelling" (stavas det så?) på TV och då sov jag rätt gott bitvis.
Får nog ta och spola mig igenom den nån gång i min ensamhet.
 
En skön lagomdag kan man väl kalla påskafton för.
 
 
Kommentera inlägget här: