Carina

Påskhelgen - Långfredag

Kategori: Fest

Påskhelgen för min del började redan på skärtorsdagen då jag tagit ledigt.
Ägnade mesta delen av dagen till att förbereda mat till fredagen.
Planen var att städa också men jag är gammal och håller inte så högt tempo längre
så det hanns inte med i den grad det var tänkt.
 
På långfredagen så blev det att fortsätta.
Hade Stefan till hjälp så nu blev det bärttre resultat.
Han åkte till Flen och hemata Bella o Isabelle.
Sen fjorde vi iordning det sista medan de roade sig med vår kamera.
 
Hittade många bilder på dem men väljer att visa dessa.
 
 
Nu blir ni säkert sura på mig som lägger upp dessa bilder men leker man med vår kamera så blir det så.
Förresten spelar det ingen roll hur ni gör er till, ni är ändå lika fina i mina ögon.
Och det här var faktiskt 2 av de snällare bilderna.
 
Vi jobbade på så bra så för en gångs skull var vi faktiskt klara innan utsatt tid.
Erika, Johan, Jacob o Carro dök upp och umgicks en stund innan det var dags för maten.
 
 
Älskar "Skrytrummet" där alla gärna samlas för att prata och bläddra i böckerna.
 
På utsatt tid dök även Jimmy och Lisa upp och det var dags att hugga in på maten.
 
Buffén uppdukat i köket.
 
Och alla på plats runt stora bordet även om vissa skymms bakom andra
 
 
Jacob är inte så förtjust i buffé men äggvita är gott!
 
 
Efter maten samlades ungdomarna vid TV-spelet och det är väl det utrymmet som kan vara
lite trångt när det blir många men finns det hjärterum så löser det sig också.
 
Siri deltog från sin plats i köksfönstret.
 
Jacob körde slut på "Bebell" men dom verkade ha roligt båda två.
Min duktige man tog hand om disken och jag vet inte riktigt vad jag gjorde.
Lite frågetävling (Det borde man ju veta) hann vi också med.
 
Det är så himla skoj att få hem alla barnen och de verkar trivas tillsammans.
Inte ofta det stämmmer att alla kan komma samtidgt men den här gången lyckades vi.
Tack alla tjejer med familjer för att ni kom och förgyllde vår långfredag.
 
Du Moffa....
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2013-04-02 | 20:56:00
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Såg ut att vara ett intressant samtal där i soffan.
    Håller med dig leker man med andras kamera får man skylla sig själv;)
    Måste skriva igen att jag tycker ni är så duktiga som ses så många så so ofta.

    Svar: Själv tycker jag inte det är så ofta. Inte så ofta som jag skulle vilja iaf.
    Carina

Kommentera inlägget här: