Carina

Vintern tillbaka

Kategori: Vardag

Den här vintern har ju varit lite fram och tillbaka.
Men nu verkar det som den bestämt sig för att komma tillbaka.
I tisdags snöade det hela dagen och nu lagom till helgen kom kylan.
Kylan kom redan på fredagen och igår var det nog den största snackisen här.
Och hur vackert det var.
Tror till och med de som hatar vinter och kyla
inte kunde säga annat än att det var väldigt vackert ute.
 
 
Det blev ingen lång promenad utan bara en tur ner till sjön.
Det räckte för att det skulle nypa i kinderna.
 
 
Men det var fint när man tittade ut genom fönstrena också
 
Idag var det betydligt mildare men ändå minus.
Istället ska det ju blåsa men inte så farligt ändå.
Jag är ju en sån som kan dra inne hela dagarna
men insåg att jag nog skulle behöva komma ut i ljuset en stund.
 
 
Det blev ingen promenad idag.
Istället dammades skidor o pjäxor av.
Jag sa samma sak som när det gäller cykeln.
Vad roligt det här var! Det måste bli fler gånger.
Och så blir det typ aldrig eller bara en gång till den säsongen.
Nu kräver ju skidor lite fler förutsättningar vädermässigt än cykel.
Men jag tror jag ska ta mig till sportaffären imorgon för inköp av skidvalla.
Jag har gett upp om att Gundes Vallningskit som jag köpte för X antal år sen ska komma tillrätta.
Sen ska jag förvara den i samma kartong som pjäxorna så jag vet var jag har den.
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2013-01-20 | 19:56:43
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vad trevligt det såg ut i skidspåret.
    Vi har inte pallrat oss ut på någon åktur iår lite synd för det har funnits tillräckligt med snö ett längre tag.
    Känner igen det där med måste bli fler gånger:)

    Svar: Hann ju bara se att det var något mörkt som rörde sig. Påminde i storlek om en katt men såg lägre ut. Hade inte Stefan gjort mig uppmärksam hade jag säkert inte märkt något alls.
    Carina

Kommentera inlägget här: