Carina

Roadtrip

Kategori: Vardag

Nu är det inte mång semsterdagara kvar.
Och vi har inte varit längre än till Nyköping på semestern.
Inte tillsammans i alla fall.
Stefan var på gruvrunda med sin bror
och jag var ju till Nynäshamn för att hämta Bella vid båten.

Men nu lämnade vi stöket hemma (har inte riktigt fått undan allt efter helgen än)
och tog en runda ner i Östergötland.

Vi började med ett besök på återvinningen för at bli av med diverse sopsäckar efter festen.
Luktade lite sopbil på vägen dit men den doften försvann bara säckarna var väck.
Sen blev det småvägar över Nävekvarn till Kvarsebo.

I väntan på färjan
 
och så över vattnet

Vidare på småvägar bland traktor o bilar till nästa färja

Stegeborg i bakgrunden
 
Och så fler småvägar och fler traktorer till Söderköping
 
Blev glass men inte på Smultronstället.

Efter att ha strosat lite utefter kanalen och stan
(jag köpte nytt sommartäcke)
så åkte vi vidare till Linköping och Ikanohuset.
Jag är på jakt efter ett par halvlånga byxor men hittar inga som passar.
Börjar det vara omodernt med dessa byxor?
Tycker utbudet är uselt.
Hittade i alla fall ett par shorts som jag har tänkt ha här hemma.
Dom är rätt korta och jag går inte gärna runt med sådana bland folk
men gillar att ha det när jag håller på hemma.
Och dom jag har är ganska så mycket för stora
så det ska bli skänt med nya.

Självklart blev det en tur på IKEA också.
Kan meddela att folk gjorde annat än att gå i affärer idag iaf.
Skönt att gå runt och det nästan är helt tomt.
Blev inga stora inköp där men en ny stol till Jacob när han kommer hit.
Nu slipper han sitta i babystolen eller på vanlig stol
utan har en som blir lagom hög för honom.
Den är dessutom grön och det är bra
för om man frågar Jacob vad det är för färg brukar han alltid dra till med grönt.
Och så lite bra och ha saker.
In på Siba också och köpte några filmer och TV-spel.
Och vidare till Net-on-Net för inköp av ny DVD-spelare.
Hann med ett besök på Bauhaus i Norrköping också innan vi åkte hemmet.
 
Nu hade jag sett att en gammal kompis från Strängnäs tänkt sig till Broby för att dansa.
Jag har inte varit där nångång den här säsongen
men nu ville jag också dit!
Vi träffade på varandra redan i kassan
och sen hann vi prata en del.
Hade gärna pratat lite mera men hoppas att vi kan ses snart igen.
Fick dansa lite också men det är svårt att hitta de rätta kavaljererna.
Dom har väl fullt upp att dansa med andra kan jag tänka.
Lite kul var det i alla fall och en fantastisk sommarkväll.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • mary säger:
    2013-07-17 | 20:10:36
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Kul ide med att ta båtar.
    Visste inte att det fanns i sverige sådär. Åkt mellan gotland och fårö men annars bara i norge.

Kommentera inlägget här: