Carina

Surt sa räven om rabarberna.

Kategori: Läst o lyssnat

 
Kanske ni minns att jag berättade om att jag bara fått in sista ljudspåret i mobilen
och blev lite besviken där på bussen i förra veckan.
Nu vände det ju till nåt bra eftersom jag istället lyssnade på Martha Ehlin
vilket ju var en fin upplevelse även om ögonen tårades.
Har ni förresten lyssnat på programmet?
Om inte gör det och ta sen ställning till organdonation.
Det är viktigt!!!
Kommer säkert att skriva mer om det i ett senare inlägg
men nu var det ju inte det som detta inlägg skulle handla om,
utan den där boken.
 
När jag kom hem så fixade jag till det och nu har jag lyssnat klart.
Det var alltså "Surt sa räven om rabarberna" av Karin Brunk Holmqvist
 
Har man läst/lyssnat på några av Karins böcker så börjar man bli bekant med hennes sätt att skriva
om vanliga människor med olika karaktärer på ett putslustigt sätt.
Kanske är det därför jag gillade den jag hörde först bäst.
Då liksom hon överraskade mig med sitt frispråkiga skrivsätt
och personerna fängslade mig.
I den här boken rycks jag inte med på samma sätt.
Kanske för att jag irriterar mig på Gunnar som nästlar in sig i en härva
istället för att berätta hur det egentligen var.
Fast utan den där härvan så skulle det ju inte bli någon story.
 
Men lite småroligt och mycket lättlyssnat är det i alla fall
och så småningom blir det säkert någon mer bok av Karin Brunk Holmkvist.
 
Ger den 3/5
 
 
 
Österlensviten fortsätter! En varm berättelse om mördarsniglar, äppelträd och drömmande damer i sann Karin Brunk Holmqvist-anda! Berta och Gunnar har haft en ryslig tur som lyckats förvärva en kolonilott i Simrishamn alldeles intill de nyvunna vännerna Hjördis och Konrad. Men samtidigt som Berta och Hjördis odlar sin vänskap genom trädgårdsplanering, saftstunder och hemliga planer, trasslar Gunnar in sig i ett nät av lögner och pinsamheter. Allt för att han velat ge sin kära Berta en liten blomma.
 



Ser att jag lyckats få till två kategorier med bokrecentioner.
Blir att städa upp och rätta till det en vacker dag,
eller snarare en regnig.
Idag är visserligen en regnig dag men inte nu
och just i detta nu när jag tittar upp ser jag att solen skiner
Kommentera inlägget här: