Carina

Sommargympa

Kategori: Motion

Idag körde vi igång sommargympa i Bettna
Ute, vid fotbollsplan.
Kan ju lätt påstå att jag var smått nervös innan.
Har ju aldrig gjort nåt liknande innan,
Den andra jympan jag leder, dom kände jag ju innan jag tog över som ledare.
Nu var det helt okända personer som jag inte alls visste vilka förväntningar de hade.
 
Jag bestämde mig för att gå på mitt gmala välkända program och göra små förändringar.
Kollade också av om det skulle fungera med min iPod och fick svar att det skulle det visst göra.
En halvtimme innan jag tänkt åka får jag ett mail att jag behöver en CD
Hjälp!!! Jag vet inte hur jag bränner en CD.
Särskilt inte från iTunes.
Ringer och får besked att det ska funka med kabel.
Jag åker dit med min vanliga 3,5 mm kontakt.
Det funkar inte men har lite tid på mig och kan åka hem igen och hämta en annan kabel,
fråga mig inte vad den heter men den har en röd o vit kontakt i ena änden.
Tillbaka igen och nu funkade det.
Sen på med headset. Jag har aldrig använt ett sådant förut och det kändes ovant.
Jag som ju är van att ropa fick nu sänka rösten så att det inte blev alldeles tokhögt
Fick hålla handen mellan munnen och mikrofonen när vi sprang runt sa att det inte skulle höras hur jag flåsade.
Sen när vi låg ner så tappade jag kontakten,
Det slutade med att jag plockade av mig det och körde utan.
Vi var inte så många så det gick bra.
 
Några tappra själar var det (8 tror jag) som jobbade på bra.
Saknade mina gympavänner från vintern.
Trodde nog att nån skulle komma i alla fall.
Kanske hade dom förhinder, eller så var det det osäkra vädret som höll dem borta.
Men tror det kommer fler nästa vecka, vet att det var några som nämnt att de skulle komma
men inte kunde idag.
 
Och programmet funkade bra tycker jag.
Fick en synpunkt efteråt och den hhar jag tagit till mig.
Ska försöka få till en mjukare övergång från det vi varit nere på gräset och jobbat med styrka
till vi ska resa oss och upp och jobba igen.
 
Ser fram mot nästa onsdag!
Tänk om det kunde bli så här trångt på plan då!
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: