Carina

Påskmiddag

Kategori: Fest

Igår var det den traditionella påskmiddagen hos svärföräldrarna.
Den fick tidigareläggas en vecka för att passa in.
Nu var det ändå 9 personer som inte kunde närvara av div olika anledningar.
Vet att svärmor gärna haft alla där men själv tyckte jag att det var lagom trångt i deras lägenhet.
När alla är där så vet man inte riktigt vart man ska ta vägen.
Fast finns det hjärterum så finns det stjärterum så det brukar lösa sig ändå.
 
Några av de 16 matgästerna
 
Jacob följde med oss hem.
Han är en helt fantastisk grabb full med så mycket glädje och energi.
Vi har dansat, tittat på Madicken och gått på promenad mm.
Vi har ätit våfflor också. Tog det idag istället för imorgon.
 
På fredag kommer han hit igen.
Han och alla våra barn med familjer.
Ska bli kul att få hit allihop.
Det blir påskbuffé och jag har förberett lite.
*Köttbullarna ligger i frysen och alldeles nyss plockade jag ur en Janson ur ugnen.
Det luktar gudomligt gott just nu och jag skulle gärna provsmaka
men det ser ju lite taskigt ut om det fattas en bit redan innan.
Hade tänkt göra en potatisgratäng också men hade missat köpa hem purjolök
och det vill vi ha i den. För ta det i veckan istället.
Skulle gjort några vegitariska "piroger" också men
konstaterade att det nog behövdes mer qournfärs än vad jag hade hemma.
För nog bli lite matlagning på kvällarna i veckan.
Och om det blir som jag planerat så är jag ledig på torsdag.
Då kan jag laga mat och städa av lite.

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2013-03-24 | 21:25:36
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Vad ni är duktiga som samlas så många så ofta.
    Här är vi sämre med sådant men nästa lördag blir det systerysters födelsedagskalas och då ska även hennes man få sin present han fylld hm.. den 27 december :S

Kommentera inlägget här: