Carina

Det går undan

Kategori: Ute

 
Nytt på trappen
 
Uj, uj vad naturen jobbar för att hinna ikapp.
Svårt att hinna med med alla trädgårdsbestyr.
För bara några veckor sedan gick det inte att räfsa för det låg snö kvar
och nu helt plötsligt så var det dags att klippa gräset.

Imorgon blommar nog plommonträdet när vi kommer från jobbet.
 
...och päronträdet är inte långt efter
 
Allt vaknar till liv på en gång och man ser från en dag till en annan hur allt växer, särskilt ogräset.
Men rabatterna är rensade och jag har delat på en del perenner och stoppat ner lite här och var.
Känns som jag inte vet vad som växer var men det blir nog bra.
Vår trädgård gör inget anspråk på att komma med i "Trädgårdstoppen".
Häcken är också rensad och gödslad.
Nu hoppas vi att den tänker växa fint i år, då skulle vi bli glada.
Den är mest ett sorgligt kapitel tycker jag.
 
Poff sa det bland tulpanerna
 
Trädgårdsmöblerna börjar smyga sig ut från bon men det går långsamt.
Hittills har vi nöjt oss med det tillfälliga som är helt OK för en kopp kaffe.
Men idag, efter att ha klippt gräset så kom grythyttemöblerna fram.
Det vill säga, de 2 stolar som inte är under målning ännu och bordet.
Jag har ju inte precis jobbat på så bra med dom andra stolarna under vintern och dom är inte riktigt klara än.
Men snart så och då tar jag en i taget av de andra så det ska nog bli klart så småningom.
 
Mycket blad i rabarbern
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2013-05-12 | 20:26:56
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se/

    Oj, vad det växer hos er!
    Var ut till far idag de tomater han och jag sådde har grott just nu 48 st busktomater snacka om grobarhet skulle bli ca 20!
    Lika med suzzinin 17 plantor. Kommer bli en nyttig sommar om det fortsätter växa bra:)

Kommentera inlägget här: