Carina

Säg den glädje som varar

Kategori: Träning

...eller är det inte det ena så är det det andra sa flickan som blödde näsblod.

Jag cyklade iväg till gymmet, lämnade min väska i skåpet och gav mig ut. Började med att gå 1 km åt ena hållet sen på tillbakavägen var tanken att jogga 100 meter- gå 100 m. Det kändes jättebra förutom att jag måste ha kommit åt nån knapp på klockan så det blev lite längre gå i ett intervall. Kändes sim jag ville mer men nu ska jag ta det lugn och följa planen med rehab.

Väl tillbaka på gymet så körde jag mina rehabövningar. Har ökat på vikterna lite och det är jobbigt men känns bra. Framförallt har jag inte så mycket värk efter utförd träning. fortsatte med 
  • Knäböj med kettlebell 8 kg, 3x15
  • Utfall med kettlebell 8 kg, 3x10
  • Sidsteg med snodd 3x10
Tänkte avsluta med bollen, ligg på rygg med fötterna på bollen, upp med höfterna, dra in bollen mot rumpan och tillbaka ut. Gjorde 10, vilade och skulle göra en repetition till. Då händer det - hugger till i ländryggen. Hade ju glömt bort de där låsningarna. Hade samma problem innan jag blev sjuk. Hade en tid hos massören men fick avboka den då jag blev sjuk.  Det gör sjukt ont. Försökte att inte gråta ell r skrika högt. Blev ståendes på alla fyra och kom inte upp. Till slut tar jag bollen och med hjälp av den kan jag komma upp på fötter. Ska plocka ihop matta och boll men det går inte. Lyckas ta stöd mot en vägg och djupandas. Efter ett tag ber jag 2 grabbar om hjälp att plocka undan och ta upp mina saker. Tack till er! Tar mig ut i omklädningsrummet och blir sittande vid skåpet en lång stund. Lyckas så småningom ta mig in i duschen och vad skönt med varmt vatten på ryggen. I bastun en lång stund.  Efter det klarade jag att ta på mig och cykla hem. Nu ska jag kolla när massören kan ha tid för mig.

Fan! Hade ju just planerat vad jag skulle träna imorgon. Nu vet jag inte vad det blir med det.

(null)

Kommentera inlägget här: