Carina

Nackspärr

Kategori: Vardag

Hela veckan har jag haft mer eller mindre känningar av nackspärr. På dagarna har det varit rätt okej förutom att jag inte kunnat vrida på huvudet. Men senare delen av natten har flera nätter varit en plåga. Stoppat mig Ipren och panodil men så tog panodilen slut och jag missade att köpa hem mer. Smörjt med Voltaren. Letat fram den gamla vetekudden. Men det har tjorvat ihop sig mer och mer.
Natten till idag bestämde jag mig för att byta kudde. När jag lägger mig har jag två kuddar, en sån där typ tempurkudde som är formad för nacken, och så en gammal dunkudde. Sen åker dunkudde ner på golvet när jag ska sova. Oftast väljer jag att sova på den låga änden av den formade kudden men när nacken bråkar brukar jag vända på den och ha mer stöd för nacken. Det har inte hjälpt utan snarare förvärrat det hela. Men natten till idag valde jag alltså att sova med dunkudde istället. Och som jag sov! Klockan var nästan halv nio. 
Nu är det dags igen att kasta ner den formade kudden på golvet. Sen vill jag sova hels natten lång och när jag vaknar vill jag slippa nackspärr och förkylningssymptom.
Kommentera inlägget här: