Carina

Sjukgymnasten

Kategori: Träning, Vardag

Min hälsena har krånglat så mycket sista tiden så idag var jag tillbaka hos Jens.
Kanske körde jag igång lite för intensivt efter decembervilan. Det blev så illa så jag kunde inte köra övningarna jag fått tidigare. Idag har vi gått igenom en lättare variant av tåhäv och så lite "vadlyft" i en maskin. Den kändes kan jag säga.
Diskuterade även stötvågsbehandling med honom. Inget han brann för direkt. Han menade på att det kan hjälpa mot smärtan men det är inte säkert. Och det tar inte bort orsaken utan man måste fortsätta jobba med övningar.
Och när det handlar om att springa tyckte han att jag kunde nöja mig med 2 kanske 3 km i lugnt tempo några gånger i en vecka och sen öka med 0,5-1 km per vecka. När jag kommit upp i ca 8 km kunde jag pröva med lite fartökningar. Han berättade om hur belastningen på kroppen ökar även med farten. 
Så nu blir det lugna joggingturer ett tag framöver. Fortsätter med mina gruppass och kanske mer kondition i crosstrainern. 
Kommentera inlägget här: