Carina

Cykel

Kategori: Vardag

Min gamla cykel gav upp för några veckor sedan. En dag när jag skulle cykla hem från jobbet så ville den inte längre. Ringde efter mannen som precis var på väg från sitt jobb och han tog vägen förbi och kikade lite på den. Gissade på att det var något "lager i drevet" som gått sönder. 
Jag har varit lite less på min cykel en tid, tyckt att den varit så himla trögtrampad. Jag cyklar ju nästan varje dag till jobbet och då kan man väl vara värd en bra cykel. Stefan har 2 nya cyklar. Nu blev det ju verkligen skarpt läge. Ville inte lägga en krona till på den gamla. 
Fick låna Stefans cykel och nu fick jag känna skillnaden, 1:an på min cykel motsvarade ungefär 5:an på den här. Båda var 7-växlade. 
Så jag började titta runt efter en ny. Visste vad jag ville ha och kunde snabbt konstatera att utbudet på den typen inte är så stort. Ville ha en 7-växlad men inte en sådan klassisk dammodell utan en lite mer "sportigare".  Så det fick bli en Crecent Rizza. Fanns någon billigare variant på XXL men då ganska naken, ingen pakethållare, stöd, lås och inte ens PEDALER! Nä, jag ville ha en RIKTIG cykel. Beställde den i måndags och igår hämtade jag den.

(null)

Om man väljer en elcykel mellan 10.000-50.000:- får man tillbaka 25%. Men om man väljer ett mer miljövänligt alternativ som dessutom främjar hälsan ännu mer så får man gladeligen stå för hela kalaset själv. 
Jaja, jag känner mig ändå glad över min cykel. En del av den har jag fått som födelsedagspresent och resten står jag för själv. 
Nu hoppas vi att det inte snöar allt för mycket imorgon. Allra helst vill jag ha snöfria och sopade cykelbanor/gator. 
Kommentera inlägget här: