Carina

Kom av mig

Kategori: Vardag

Jag har varit sjuk igen. Eller det var säkert samma virus som spökade runt i olika skepnader. Var lite halvseg förra måndagen för att känna mig riktigt pigg på tisdagen och onsdag morgon. Men sen fram på förmiddagen på onsdagen kände jag mig riktigt dålig. Ringde 1177 som tyckte jag skulle kontakta VC för en subakut tid för provtagning. Ringer VC som inte alls vill ge mig någon tid. Har du inte haft hög feber i 5 månader typ så får du ingen tid. Jag har nästan aldrig feber. Men fick rådet att gå hem och vila resten av veckan. Kanske någon liten promenad i den friska luften. Ja den var riktigt frisk, -12 och hårda vindar med snöfall . Nä tack, jag höll mig inne.  

Om ni frågar mig vad jag varit för sjuk så får jag nog säga sjuk i huvudet. En konstig känsla i huvudet som inte går att förklara. En trötthet och svårt att fokusera. Ville absolut inte köra bil. Och emellanåt har ögonen svidit också.

Var fundersam över hur det skulle bli med mitt kalas. Men det gick bra, var ganska okej i helgen fast fruktansvärt trött på söndag kväll.

Jag har flera saker jag tänkt skriva om här på bloggen men när jag inte känner mig pigg så gör jag ingenting. Jag är nog världsbäst i att göra ingenting. Jag tappar allt, lagar inte mat men äter junk, gärna kolhydrater för då tror jag att jag ska må bättre. En del saknar sin träning när de är sjuka men jag har ju knappt velat motionera mellan köksskåpen och TV-soffan. Har haft all världens tid att skriva här men nä, jag vill inte. 

Men nu känner jag mig bättre, vet inte om jag törs säga bra men tror det. Börjar längta efter att träna lite, mest springa men den där hälsenan vill ju knappt att jag går. Jag vill ha bättre mat än mackor, kakor och godis. Och jag gör ett inlägg här.

Nu tänker jag att ni får bestämma vad mitt nästa inlägg ska handla om.
  • Cykel
  • Mamelucker
  • Vinlotteri
  • Något jag inte kommer på just nu men som ni kanske vill
(null)

Fick jättefina tulpaner av mamma i söndags. 

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2018-03-07 | 00:35:34

    Hej
    Vad tråkigt att du inte blir av med eländet riktigt hoppas det vänt för dig nu!
    Tänkte skriva cykel för det pratar Elis mycket om här hemma han vill att vi ska cykla till förskolan. Har dubbdäck på men det här har varit både den halkigaste och snörikaste vintern på väldigt länge. Så cykla med honom bakpå vågar jag inte så vi längtar till våren och cykelturer.
    Men så kom jag ju på att jag var nyfiken på om du stickat nått på sista tiden? :)

Kommentera inlägget här: