Carina

Årets sista dag

Kategori: Vardag

Dagen visar sig från sin bästa sida.
Solen skiner från kall molnfri himmel.
Synd att vi inte har någon snö men det är i alla fall vitt av frost ute på gräsmattan.
Ser ut att vara en tunn ishinna på sjön också.
Skulle kunna bli bästa skridskoisen nu men det ska visst bli milt igen
så inget att hoppas på där heller.

Jag började med att sova rejält länge, sådär 10 timmar
för att sen ligga och dra mig ett par timmar till.
Nu finns det en chans att orka vara vaken över tolvslaget utan att ögonlocken fladdrar.
Men säker kan man inte vara.

Har just avnjutit en frunch på rester från julen.

Sill, ägghalvor, skinka och en sallad på bl a vitkål, morötter och kikärtor som svärmor gör.
Därtill kaffe, vörtlimpa med ost och rödbetssallad och smörgåsrån för att sen avsluta med en bondkaka.

Nu ska Stefan fylla upp vedlåren medan jag dammsuger av det värsta.
Sen blir det en prommenad i vintersolen.
Har varit dåligt med sådana och jag längtar ut.

Väl tillbaka så ska det fixas med mat och dukning.
Lite andra kläder än mysbyxor och sunkig tröja.
Marschaller och tända ljus.
För även om vi firar nyår bara Stefan och jag vill vi ha det lite extra festligt.

GOTT NYTT ÅR TILL MINA BLOGGLÄSARE!

KOMMENTARER:

  • Mary säger:
    2011-12-31 | 14:48:31
    Bloggadress: http://justinlife.bloggplatsen.se

    Det där såg gott ut!

    Vi kom också upp sent så det blev bara en kopp kaffe sen pommes och grillkorv. Fast det kan jag leva med när jag vet att det finns oxfilé i kylskåpet tills ikväll:)

    Vi firar också ensamma men vill som ni lyxa till det lite!

Kommentera inlägget här: