Carina

Vilken dag det blev

Kategori: Katterna, Träning, Vardag

Tog mig upp ur sängen före åtta för att kunna äta frukost u god tid innan sprintpasset som börjar tio. Gröt på grynblandning, torkad frukt och lite linfrön. Idag kom jag ihåg saltet! Så mycket godare då. Serverades med hallon och kokosflakes. 

(null)

Efter sjukdom och elände har jag tappat lusten till träning. Svårt att motivera mig att ge mig iväg men bara jag kommer dit så går det bra. Inte Lotta idag men bra och svettigt i alla fall.

Efter träning och dusch vidare till djuraffären och Citygross för att köpa bland annat kattsand och kattmat.  Om ni undrar var Nyköpingsborna är en lördag så är svaret Påljungshage eller Gustavsberg. Påljungshage alltså, vad är det för snille som planerat det stället? Vore det inte smartare att ha separata in- och utfarter? Nu är det bilar från alla håll som blockerar varandra och ingen vågar köra. Fick inte tag på den kattmat som Edith äter så köpte en annan. Fick höra att det är smakgaranti, tycker katten inte om det får du lämna tillbaka. Prövade med andra djuraffären också men fanns inte där heller. Nu så verkar hon vara helt okej med den jag köpte så blir nig inga problem. 
Edith ja, henne hämtade jag hit igår kväll. Hennes människor har åkt till Lagos en vecka. Vad dom nu ska dit och göra, vädret verkar vara ungefär som här. Lite mera regn där bara. 
(null)
Allt ska undersökas
Väl hemma igen ordnade vi med lite fikakorg och åkte till stugan. Stugan är alltså Stefans föräldrars stuga. Där fanns en hel del löv att räfsa. Vi hann med en hel del innan det började regna. Det passade bra för det var dags för kafferast. Det har jag ju redan skrivit om i ett tidigare inlägg. Efter kaffe, bulle och chokladbiskvi snyggade vi till det vi lämnat och åkte hemåt. Det finns mer kvar men det fick räcka för idag. 
Lagade god mat: Rösti, biff, stekta champinjoner, tomatsallad och ajvar. Till det en flaska rött som vi inhandlade i Rehndalen i somras. Smakade smaskens och först när vi dukade av kom jag på att vi ju glömt såsen.  Gick ju bra utan! Stefan missade sin efterlängtade pepparsås men reagerade inte. 

(null)

Efter det lite soffläge och stickning innan ögonlocken blev för tunga. Nu sova. Hoppas Edith också tänker sova inatt. Natten som var kändes det som hon jamade just precis när man somnat om efter tidigare jamande. Sen kämpade hon länge för att öppna Stefans garderobsdörr. Nu har jag ställt den på glänt redan innan. Så smart är jag! 

Puss och god natt på er alla där ute i cyberrymden! 
(null)

Kommentera inlägget här: