Carina

Träningsrapport vecka 26

Kategori: Träning

Det har ju varit lite si och så med träning under senvinter och vår. Men nu försöker jag hitta tillbaka. Det går trögt, har inte precis vilat mig i form. Dessutom lagt på mig mågra kilon och det hjälper ju inte till direkt. Men det finns mycket att jobba med. Och kroppen känns riktigt bra förutom att jag då tappat i både kondition och styrka. Men den gör inte ont, mer än träningsvärk då. 

På väg till midsommarfirandet i Lidköping så stannade vi vid Odensbacken Konditori där jag bestämt träff med en Springande tjej som jag träffat på Facebook. Lena är en stor inspiratör på Facebook och det var jättekul att träffa henne. Det blev en del prat om både träning och kost. Tiden gick alldeles för fort och jag hoppas att vi kan få till fler och längre möten framöver. Jag fick en nytändning efter vårt samtal. 

På vägen hem blev det ett stopp på Intersport och både jag och Stefan köpte nya löparskor. Det blev ett litet nytänk för mig då jag på inrådan av försäljaren köpte ett par för pronation. 

(null)

Och i veckan har jag fått till följande:
  • Måndag morgon, löpning 3,3 km
  • Tisdag, styrka på gymmet:
Vadpress 20 kg 3x15
Marklyft kettlebell 20 kg 3x10
Excentrisk tåhäv 20 kg 3x15 hö+vä
Knäböj balans 2x8 hö+vä
Hälstuds 3x30
Sidosteg med gummiband 3x10 vä+hö
4-punkt 60 sek
3-punkt 30 sek hö+vä
Hopprep 60 sek
Core 12,5 kg 2x15 pust hö+vä
Balans buzo 30 sek hö+ vä
Chin-up 2*7 56 kg
  •  Torsdag morgon, löpning 3,8 km
  • Söndag eftermiddag löpning 5 km med lite löpträningsövnimgar vid varje km. Det blev , tripping, skipping, saxning och baklängeslöpning. 
(null)

Kommentera inlägget här: