Carina

Inspirerande hälsodag

Kategori: Träning

Idag hade vi på jobbet hälsodag på eftermiddagen.  Hela eftermiddagen var bokad på Hälsomagasinet. Mitt gym, bästa gymmet! Tyvärr var Linn som skulle hålla i det sjuk men det Björn och Dan var också bra. 

Vi eftermiddagenbörjade med spinning. Tabataintervaller. Trampa för fullt 40 sek, vila 20 x8. Vila 2 minuter och så upprepa det så att det blev totalt 3 omgångar. Fru Pettersson var rejält slut efteråt. 

(null)

Sen direkt efter det styrketräning i gymmet. 12 stationer. Tror det var 40 sekunder här också. 20 sek vila varannan och 1 minut den andra. Jäklar anåda vad vi slet.
Sen var det lite information/diskussion om träning och kost. Vi fick melon, mörk choklad, supergoda salta kokosnötsflakes, kaffe och en jättegod rawboll som Linn hunnit göra innan hon blev sjuk. Ska försöka få tag på receptet. Tror jag lyckades dricka 1 liter vatten också. 
Sen var det Somamove. Jag har ju kört det några gånger tidigare och kände mig ju lite hemma men nu var man rejält slut i kroppen. Tur att det var slut sen för vet i sjutton om jag orkat mer. Ska bli kul och höra vad de andra tyckte när vi ses efter helger.
Nu är det ladda om. Imorgon ska det bli vandring. En ganska lång sådan är planerad. Då finns chans till fler bilder. 
Kommentera inlägget här: