Carina

1 paket kaffe = 1/2 kilo = 450 g

Kategori: Allmänt

Så länge jag kan minnas så har ett paket kaffe varit det samma som 1/2 kg kaffe. OK, när jag var liten så var det i plåtburkar och det fanns helkilo, halvkilo och kvartskilo men det var ju på stenåldern. Men nu har ett halvkilo plötsligt blivit 450 g.


Godaste kaffet nu bojkottat p g a bedrägeri!

Det är Gevalia som har plockat bort 50 g (10%) ur sina paket. Någon sänkning av priset med 10% har jag inte märkt. Och egentligen borde väl priset bli ännu lägre för dom tjänar säkert in på förpackningar, transporter och lagerutrymme också. Säger bara en sak FY SKÄMS!  

Nu bojkottar vi allt kaffe av det märket och letar efter en värdig ersättare. Det gör inte så mycket om priset är något högre på ersättnigsprodukten. Bara kaffet smakar bra och dom inte håller på¨med några fulfasoner. Just nu har vi haft ICA:s Columbia. Helt ok men inte så gott som det vi brukade ha. Har köpt ett par olika Löfbergs nu som vi ska testa av. Någon som har tips på något gott kaffe?

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-08-28 | 09:36:47

    Kan rekommendera Zoega Intenzo el Blue Java!

  • Håkan - Imitjdesajn Photography säger:
    2009-08-28 | 22:21:17
    Bloggadress: http://imitjdesajn.blogg.se/

    Jag rusade ut i köket och slet ut ett paket kaffe, Anette trodde nog jag blitt tookig! Jo nog stod det 450 gr på dom! Men va faaan håller dom på med? Jag som älskar Gevalias Ebony :( Men jag tänker absolut inte handla Gevalia heller i fortsättningen, no way. Jag gillar inte Zoegas kaffe däremot, så vad vi ska handla vete katten. Vi har en kvarn, kanske se om det går att handla bönor billigt på nätet någonstans. Jag har även möjligheten att köpa 1 kilo bönor till personalpris av syrran, 90kr och det kaffet blir gott. Men Gevalia, va håller ni på med, finns väl inget sämre än när man känner sig lurad, höj priset i stället då, det är mera fair play ju!

Kommentera inlägget här: