Carina

Skidor

Kategori: Allmänt

Det blev en promenad och målat har jag också fast det blev nu på kvällen. Hann helt enkelt inte med det medans det var dagsljus. 

Stefan var i källaren hos sina föräldrar och hittade gamla skidor och pjäxor  Naturligtvis var han tvungen att prova liet grann idag. Jag skulle också vilja åka men har inga pjäxor. Jag hade både gamla skidor och pjäxor men dom blev kvar i en fjällstuga en gång för många år sen. Visst kan man köpa nytt men det känns lite onödigt för dom lär ju inte glida många mil under mina fötter. Ska kolla på några second hand ställen om jag kan hitta nåt som passar.

Stefan testar laggarna

När vi kom in gjorde jag mig en mugg med riktigt mjölkchoklad. Det fanns vispgrädde i kylen så jag toppade med det och hällde i en skvätt rom. Det var godis för magen och själen.

Mmmm så gott!

Nu är det snart sängdags för den här veckan är det morgonskiftet som gäller. klockan ringer 4.30 och då är det bara att hoppa i kläderna och ge sig iväg. Blir nog väldigt lugnt på jobbet. Kanhända ser jag inte en levande kotte men det brukar gå bra att jobba då.

Några som kan konsten att ta det lugnt och sova är katterna. Dom rör sig inte mer än nödvändigt, d v s när dom är hungriga eller behöver uträtta sina behov. Inte undra på att dom blir feta.


Siri i en av sina sovpositioner

Kommentera inlägget här: