Carina

Slappardag

Kategori: Allmänt

Igår var det FEST!
Syster med man kom hit på eftermiddan. Då gick vi ner till sjön. Åkte lite skridskor men jag tyckte det var lite för många sprickor som gömde sig under sjön. HAde lite förning med oss så det var rättmysigt ändå. Började med glögg (rester från adventstiden) sen blev det varmkorv med bröd, choklad, kaffe med whiskey och syltmunk. Inte dumt alls!
Åkte lite till men jag fastnade i en spricka och i min iver att INTE ramla fick jag en sträckning bak i arselet!

Väl inne igen smakade vi vinet/ölen och Stefan kom hem och fick vara med. En massa prat som alltid när dom är här.
Kjelle verkar ha volymen kopplad till alkoholkonsumtionen, Ju mer alkohol - desto högre röst. Jag fick en blomma och ett paket också (fyller ju år snart). Det var en fliékniv som jag önskat mig. Nu kan vi börja äta lax.

Lax var just vad vi åt till middag, med ett täcke av creme fraiche blandat med sambal och så korianderkryddat mos runt om innan alltihop åkte in i ugnen. Det var väldigt enkelt och mycket gott. Innan hade vi fått en liten räksandwich och efteråt en pannacotta.

Sen blev det ALFAPET, syster vann och själv blev det tredjeplats. Gjorde en paus för kaffe och tårta.Det var  ju trots allt min födelsedag vi firade.

IDAG var vi rätt tidigt uppe, fixade frukost och avnjöt den framför TV:n, skidskytte igen. Det gick ju riktigt bra för Helena idag igen men herrarna är ju mer eller mindre kastraof. Inget kul att titta när det går så dåligt.

Nu har syster gett sig iväg och Stefan och jag är rätt slöa. Slumrade lite till dom vanliga skidorna. Nu ska vi väl försöka få in lite ved och lite gjort men det blir nog inte så mycket.
Kommentera inlägget här: