Carina

Jogging

Kategori: Motion

Väl hemkommen från semestern. Har ätit och druckit det som bjudits på och det jag varit sugen på. Kan ju tillägga att österrikisk och tysk mat verkar vara rätt fettrik. Nåja, har ju rört på mig en del också utom resdagarna. Då kändes det som min rumpa bara flöt ut mer och mer för varje mil.

Vägde i alla fall in mig på samma matchvikt som jag hade morgonen vi gav oss iväg. Är rätt nöjd med det. Men nu återstår 1,5 vecka av semestern och jag har bestämt mig för att INTE äta massa dumheter utan istället försöka vara lite nyttig.

Ska också komma igång med att träna mer. Har bestämtmig för att delta i Ekensbergsloppet som går av stapeln i slutet av augusti. Det är 5 km och det vore tusan om jag inte ska klara av det. Så i morse var det på med joggingskor och träningskläder och iväg. Har en runda som jag brukar gå men nu skulle det varavars med jogging. Tycker faktiskt det kändes väldigt bra och jag sprang mer än vad jag räknat med från början. Högra hälsenan kämpar emot lite men får se till att stretcha den ordentligt.

Genom att skriva lite här om mina försök tänkte jag att det skulle sporra mig lite extra. Vi får se hur det lyckas. Nu ska jag ut i trädgården sen ikväll ska jag till Katarina. Vi ska äta och umgås och kanske cykla till hamnen och titta på folk och bilar.

Kommentera inlägget här: