Carina

Depp

Kategori: Allmänt

Har insett att jag inte är beredd att ta den tid som kanske behövs för att skapa en trevlig och intressant blogg men kommer nog att fortsätta ett tag till med att skriva skriva när tid och lust finns.

Och så är det ju denna Internetuppkoppling som vi lantisar är förpassade till. Ibland fungerar det snabbt och bra och nästa stud inte alls. Är ju ganska frustrerande när man kämpat med bilder och inlägg (är ju ingen hejare på detta precis) och så VIPS så är allt borta. Som nu t ex. Har försökt lägga in en bild på en semla men det vill inte och jag misstänker att detta inlägg kommer att försvinna så jag kommer att kopiera texten och lägga in den som ett dokument innan jag klickar vidare.

Men nu får ni alltså tänka er bilden


SEMLA


Det handlar alltså om igår.
(Vad är det här nu då? Jag ville centrera ordet SEMLA och det gick ju bra men när jag nu vill vänsterställa den här texten så går det inte utan att SEMLA också vänsterställs. Blir man trött eller bara trött.)
Antagligen tyckte tjifen att det var alldeles för deprimerande med snöstorm nu när vi vill ha vår.Först gick han runt och frågade om någon fyllde år eller hade tänkt bjuda på tårta av någon annan anledning men när det inte var någon som tänkte det stack han iväg och köpte sen semeltårta.

Men eftersom jag försöker tänka på beach -09 så avstod jag. Hade ju smaskat en liten bit gräddtårta dan innan när det var nån som fyllde år OCH bjöd på tårta.

Så nar det var dags för lunch kom frågan om någon ville med och äta på Danutas. Jag gillar ju det stället så jag valde bort dieten och hakade på. Det gjorde alla övriga kollegor också så vi blev ett litet gäng. I dörren får vi höra att tjifen betalar. Man tackar! Gratis är gott som han själv brukar säga. Nu är jag säker på att det hade varit gott ändå för Danuta kan det där med god mat. Efteråt bjöd hon dessutom på en smaskig kaka till kaffet.

Idag blev det 11 timmar på jobbet. Ibland går tiden bara så fort. Det är väl så när man har roligt. Jag trivs verkligen med mitt jobb även om det kan kännas motigt ibland. Det är oftast när arbetsuppgifterna känns för svåra får mitt lilla huvud men när man väl rett ut det så kommer en skön tillfredsställelse.

Nu ska jag vara social en stund innan jag lägger huvudet på kudden. Ringa pappa också och fråga hur han mår. Bättre hoppas jag.

Och just ja, får ju inet glömma att kopiera texten nu när jag skrivit så flitigt. Tror att det kan bli problem för den lilla ikonen för internetuppkopplingen lyser inte.

BYE BYE

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2009-03-12 | 06:56:19
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    Tusen tack för din komentar, med många olika aspekter på köket - bra tips, som jag bär med mig :)



    Ser dock ut som att det blir rutigt golv ändå, eftersom trägolvet inte gick att använda.



    Hur som helst så tackar jag för dina åsikter, det är så lätt att man själv stirrar sig blind :)



    Ha en underbar dag!



    kram Lina



Kommentera inlägget här: