Carina

Födelsedag

Kategori: Allmänt



Så har jag blivit ytterligare 1 år äldre. Det börjar vara så många så att jag får tänka efter när jag ska säga min ålder - räkna baklänges. Det var kaffekalas här hemma. Mamma o pappa och Stefans föräldrar och syskon. Det bästa var att Bella kom hem och att pappa tog sig hit. Vet att det var en uppoffring för honom, han mår inte alls bra just nu. Min älskade pappa. Han måste vara en av dom snällaste människorna på jorden. Önskar jag kunde vara lite mer som honom.

Men så fick jag paket också. Presentskörden syns på bilden.
Retrospelet och ett skal till min Ipod från Stefan.
En fin skål och god choklad från Bella.
Vin från Anders med familj.
Blommor från Nataly och Birgita med familj.
Pengar från mina föräldrar och svärföräldrar.
En filékniv och fisktång från syster o svåger när dom var här förra helgen.

Är nog inte så gammal för jag tycker fortfarande väldigt mycket om att få paket!

I söndags morse kände jag mig väldigt pigg och tyckte att jag såg glad och fräch ut när jag tittade mig i spegeln och absolut inte som en 47-åring. Men så hände något som fick mig att bli trött, sliten och uppgiven och åldras minst 10 år på ett kick. Orkar inte gå in på vad ,men det handlar om min roll som "elak styvmor". Det känns fortfarande inte bra utan mer som en slags vapenvila för inga problem är lösta men kan/orkar inte gå och vara arg och ledsen hela tiden. Men det tar en himla massa energi.

Får försöka hitta på nåt kul. En liten historia kanske.

-Vet du vad det är för likhet mellan en Eskimåkvinna och Indien?


Inte?

Båda har kalla kutta.





Nu ska jag läsa några sidor  ur den bok som min systers sonhustru håller på att skriver och tävlar med för ett förlagskontrakt. Läs den, för den är jättebra och rösta på den!

http://www.kapitel1.se/victoria-everbrand/inga-stjarnor--inga-himlar.

Ha en underbara kväll!

KOMMENTARER:

  • Lina säger:
    2009-03-04 | 10:27:35
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    Åh stoort grattis! :)





    Tack för din fina komentar. Jo, jag måste ner ganska många kg till.. suck. Mitt "mål" är minus 20 kg till. Lär ta evigheter men jag kämpar på...



    Ha en underbar dag! kram

Kommentera inlägget här: