Carina

Jympa - Omega3

Kategori: Allmänt

Nu får ni träna lite. antingen vrida på huvudet eller så lyfta upp datorn/skärmen och vrida den ett kvarts varv för bilden är på fel håll.

Lovade ju återkomma till det här med sill. Och då är det inte bara sill utan makrill, lax och andra FETA fiskar. Träffade ju kiropraktorn för några vekcor sedan och vi pratade bl a om hur man ska få i sig Omega3 utan att köpa massa kosttillskott. Visste ju att det finns i dom feta fiskarna och att man ska äta det 3-4 gånger i veckan men hur ska man få i sig det? och hur mycket måste man äta? Fick veta att det inet var särskilt stora mängder utan en halv burk "Makrill i tomatsås" på mackan nån/några gånger i veckan är kanon. Och några sillbitar. Det brukar bli lite sill til frukost på helgen eller så kan man ju ta det som en liten förrätt som här på bilden, med en nubbe till. Inte fel alls!




Och så kanske en laxrätt en gång i veckan. Och jag tycker ju att allt detta är så gott så det är inga problem.

Hon berättade också att Omega3 också är inflamationshämmande. Har man t ex menssmärtor så kan man bli hjälpt av feta fiskar. Och jag som har problem med inflamerade senor i fötter och hälar titt som tätt. Fick också en enkel stretchövning som jag försöker köra minst 1 gång/dan och nu är jag mycket bättre. Förhoppningsvis är jag helt bra till sommaren så att jag kan ta många långa promenader då. Särkilt på semestern som för övrigt är bokad. Återkommer till detta.
Kommentera inlägget här: