Carina

Ditten och datten

Kategori: Allmänt

Hej! Var ett tag sen sist. Har inte haft tid eller ork.

På min fråga i tidigare inlägg Vem är du? så var det hela 3 personer som hörde av sig. Alltid något och om du missade då att berätta vem du är så kan du ju alltid höra av dig nu eller senare. Framkom att det är kul med bilder. Jag har varit lite dålig med det sista tiden. Det har kännts som att ska det bli nåt bloggande överhuvudtaget så får det bli utan bilder. Mycket för att jag inte är så mycket för själva hanteringen av bilderna. Men jag ska försöka bättre mig. Idag har jag kopplat till Stefans extrerna hårddisk där de flesta av alla gamla foton ligger. Ska plocka in några gamla godingar vartefter.


Den här t ex. Andra gången vi träffades. Bl a åt vi julbord. Nästan exakt 5 år sen.

Tror att det blev lite för mycket för mig i helgen. Åka hit och ditt och att packa Bellas saker och hjälpa dem med flytten var lite för mycket på en gång. Men allt gick bra och jag tror de trivs i sin lägenhet. Själv tyckte jag det var jättemysigt och ett väldigt fint hus de bor i. Och ni som undrar varför jag packade Bellas saker så var det för att hon var kvar i Västerås och Sala och flyttade sina saker från internatet.

I måndags och tisdags var jag sjukt trött, trots att jag sovit bra och ganska mycket. Ja, i tisdags var jag på väg att vända hem innan jag ens gick in på jobbet. Kämpade på ändå men bestämde mig för att sjukskriva mig innan dagen var slut. Men så hände en grej på jobbet som gjorde att jag istället var tvungen att stanna kvar lite extra länge för att sen kunna stanna hemma på onsdagen. Jag är fortfarande hemma och vet inte riktigt vad som drabbat mig. Trötthet och  huvudvärk. Kan det vara överansträngning eller bara latmasken. Kommer i vilket fall som helst att stanna hemma imorgon också. Tänker bara VILA mig.


Min fantastiska Stefan i Eiffeltornet 2007

Har lånat några ljudböcker från biblioteket som jag håller på att lägga in så jag har lite att lyssna på. Lyssnar gärna på ljudbok när jag promerar, kör ved, fixar i trädgården eller plockar inne. Förr lästa jag mycket men det blir nästan inte alls numera. Har svårt att hitta den tiden, men lyssna kan jag göra samtidigt som jag gör annat. Och ibland kan det vara en sporre för att ta en promenad. Just nu är det Höstoffer av Mons Kallentoft som är på G. Men är inne på sista skivan nu så det är bäst att ladda på med nytt. Nästa kommer att blir "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. Vill minnas att jag läst bra recensioner om den nånstans. Och jag kan tycka det är skönt med lite lugnt gärna romatiskt mellan alla deckare. För det finns fantastiskt mycket deckare. Tycker i och för sig om många av dem men ibland vill jag ha något mer "njutningsfullt" om man kan kalla det så.


Någon som läst/lyssnat på den här boken?
Vad tyckte ni i så fall?


Kommentera inlägget här: