Carina

Nya tider

Kategori: Allmänt

Imorgon börjar vi med nya tider. Det är Stefan som börjar jobba skift. Vansinnigt när man är 46 år och bara jobbat dagtid tidigare men det är bara att gilla läget. För att vi ska kunna samåka åtminstone varannan vecka innebär det att det blir skift för mig också. 4.55 ska vi lämna hemmet imorgon bitti. Jag räknar med att gå upp 4.30. Mitt bekymmer är just nu om jag ska tillåta mig att snooza i alla fall en gång eller om jag ska hoppa upp direkt. Jag är ju en riktig snoozer även om jag bara blir tröttare och tröttare för varje gång klockan ringer. Tror jag ska prova att skutta upp direkt. Fördelen är att vi kommer att vara hemma gansksa tidigt på eftermiddagen men sen gäller det ju att komma i säng i tid eller kanske sova lite middag.

Den andra veckan när Stefan jobbar kväll så kommer jag att ha normala arbetstider. Den veckan innebär också att vi i princip inte kommer att ses eftersom Stefan sover när jag åker och jag sover när han kommer hem. Vet inte alls hur det kommer att fungera och hur rollerna här hemma kommer att se ut. Det visar sig . Visst, jag får egentid hemma som jag kan önska mig ibland men det blir nog lite för mycket av den varan. För även om jag trivs med att vara alldeles själv ibland så är det iget jag vill ha för mycket av.

Nu ska jag plocka ihop inför morogndagen (finns ingen tid att springa runt på morgonen) sen blir det "Ensam mamma söker" och därefter sängen direkt.

Kommentera inlägget här: