Carina

Vörtbröd MED russin

Kategori: Allmänt

Både Stefan och jag gillar vörtböd och då ska det vara med russin. Ja bröd med russin är över huvud taget en favorit men väldigt svårt att få tag i.

Ta Skogaholms vörtlimpa t ex.
 

Den väger 600 gram och innehåller 5% russin.

Det blir 30 gram.


Knappt 1/2 dl


Och då var mina russin lite torra. Hade dom varit helt frächa så hade dom kanske tagit samma plats men varit färre.

Man kan kontatera att det blir inte många russin per skiva. Varför är det så himla lite russin i brödet? Köper man med russin så är det väl för att man tycker det är gott med russin. Annars valde man väl det bröd som är utan russin. Och russin är väl inte särskilt dyrt? Och jag personligen betalar gärna nån krona mer för att få russin.

KOMMENTARER:

  • Sara - En dalkulla i Österrike säger:
    2009-11-26 | 18:50:54
    Bloggadress: http://candis.se

    SV. Visst är den :D min hubby kan när han vill hihi. Han hälsar och tackar :)

  • Lina säger:
    2009-11-26 | 20:06:28
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    Haha klockrent inlägg! Sånna saker borde man kolla upp mer - arg man blir! :S



    Japp, Bosu är som core, man tränar magmusklerna (armar o ben..) Superkul verkligen! :)



    Och japp.. det är hos F&S :D

  • syster säger:
    2009-11-26 | 21:36:01

    Konstigt det där med russin, en del hatar det i bröd men gillar man får det gärna va mkt.

  • A säger:
    2009-11-27 | 10:24:29

    Intressant!

    Jag gillar också russin i bröd men har aldrig tänkt på hur mycket russin där är.

    Du, vi tar och provar vörtbröd från nåt bageri i stan så får vi se om det är nån skillnad.

    Har två bagerier på öster ska ta och kolla dem.

  • sara säger:
    2009-12-03 | 19:43:29
    Bloggadress: http://mattz.blogg.se/

    MUMS för russin!! du får baka eget vörtbröd med mycket russin i , gärna till nästa gång jag kommer hem till er i bettna :))))

Kommentera inlägget här: