Carina

Normaltid

Kategori: Allmänt



Känner mig helt ur tiden.
Igår var det jätteskönt. Var så glad att jag fick en timma extra. Men på kvällen var jag trött och gick o la mig redan halv 10. Satte om klockan på mobilen och satte larmet på 5.50. Vi skulle åka lite senare än vanligt. Sen på natten vaknar jag till, slumrar igen och drömmer att jag satt klockan fel och försovit mig. Jag tittar på klockradion och sen på mobilen och ser att mobilen går 1 timme fel. Tänker att jag backade den 2 timmar istället för 1 och sätter om den. Men så slår det mig att jag nog aldrig satte om klockradion. Måste upp och titta på klockan i köket. Och det var som jag misstänkte. Mobilen gick rätt och klockradion fel.

Och när jag var uppe så var jag tvungen att gå på toa. Mörkt är det och jag sparkar stackars Siri eftersom hon trodde det var morgon och hon skulle få gå ut. I själva verket var klockan 4 och jag hade ju sovit de timmar jag brukar men tyckte att det var lite väl tiidigt att gå upp 4 när vi skulle åka kvart i 7 så jag låt och vände och vred på mig och slumrade till lite och lagom som det var dags att gå upp hade jag somnat in riktigt skönt. Typiskt.

Sen har det varit fel på matklockan också idag, vilket fått till följd att jag proppat i mig massa dumheter. Nu är klockan snart 8 och jag vill gå och lägga mig. Ska göra lite mer jobb först och sen se sista delen på Färjan. Får se om jag håller mig vaken hela tiden. Sen blir det sängen direkt.

Kommentera inlägget här: