Carina

Österrike del 10 - Matrei

Kategori: Semester -09

Sen åkte vi vidare mot Brennerpasset men på småvägar. Vi kom till en alldeles fantastisk stad som hette Matrei.



Det var en gata där med jättefina hus. Jag blev så betagen så jag fotade massor.


Genomfartsleden


Konstverk utanpå väggarna


Målningar runt fönstren och fina blomlådor


Fina snirkliga skyltar


Mer fint


Jättefina blommor


I färd med att måla namnet på pizzerian


Sparbanken

Vi tog en annan lite väg tillbaka och det var väldigt fin utsikt. Men eftersom det var jag som körde så missade jag lite. Det gäller att hålla ögonen på vägen eftersom det är både smalt och kurvigt. Andra bilar kör som galningar och det är en massa cyklister överallt. Dom kör verkligen på sina cyklar och nu har jag förstått varför cyklarna är utrustade med så låga växlar. Det behövs säkert här eftersom det är SÅ mycket backar.

Väl tillbaka på hotellet fick vi soppa (som vanligt, idag äggsoppa) till förrätt. Som huvudrätt åt Stefan någon kalkonfile med potatiskrocketter medan jag åt pasta med ost. Det smakade väldigt bra och var en jätteportion. Till efterätt var det amarullenknödeln. Det smakade också väldigt bra.

I morgon är det sista dagen att spendera här. Det har gått så fort och varit verkligen många intryck. Gillar verkligen det här landet, vyerna, atmosfären, vänligheten, klimatet (OK lite för mycket moln), maten och inte mycket insekter alls.

Kommentera inlägget här: