Carina

Sjön

Kategori: Ute

Stefan och jag tog en prommenad ner till sjön. Har inte varit där sedan isen släppte.
OJ! Vad mycket vatten det är. Undrar om vi nånsin kan lägga i vår "brygga" i år. Förra året fick vi plocka upp den eftersom den flöt iväg.



Dom har också avverkat en del träd i naslutning till vår "strand". Känns lite naket och skräpigt men blir väl kanske bättre när det blir grönt.



Det har inte blivit så mycket vårprommenader för min del i år eftersom jag betraktat mig som invalid. Därför var det kul att se både blå- och vitsippor. Men vädret var rätt grått och trist och blåsigt.



Jo förresten, rådjuren har hittat tulpanerna. Inte skoj. Funderar på att köpa blodmjöl. Så kom jag på att människohår sa nån skulle vara bra. Men jg vet inte om jag vill ha massa hår ligga i rabatten. Förresten så lär det ju blåsa bort.

Kommentera inlägget här: