Carina

Julklappsköp

Kategori: Vardag

Idag åkte Stefan och jag till Norrköping för att handla julklappar.
Vi tog vägen förbi mamma för att lämna tillbaka bilen som vi haft ett par veckor.
Det blev alltså 55:an till Norrköping och det var längesen vi åkte den vägen.
Det var rätt lugnt på vägen.
Efter Simonstorp var det ännu lugnare eftersom det var 2 plogbilar som åkte först.
Sen var det en lång radda med bilar och raddan blev bara längre och längre.
Det var några glada "idioter" som tycke det var trist att ligga så långt bak i kön så de var tvugna att köra om för att komma lite närmare plogbilarna.
Kanske trodde dom att det gick fortare där framme?!

Börja de med att besöka Maxivaruhuset och MediaMarkt.
Det första jag köpte var ett par överdragsbyxor till mig.
Haha, gillar att handla julklappar men jag vill ju också ha nåt.
På MediaMarkt blev det en julklapp till mamma.
Ja hon läser ju inte här så jag skulle ju kunna säga vad det är men julklappar är hemligheter tycker jag.

Fortsatte in till city. Nu var vi sugna och kissnödiga så vi såg till att stilla dom behoven.
Sen började vi att ränna runt i affärer.
Vi visst ganska bra vad vi var ute efter men ville ju ändå kolla runt lite.
Fick tag i det mesta så det känns bra.
Stefan handlade också ett par byxor till sig själv så jag behöver inte ha dåligt samvete.


Släpade på kameran och tog iaf EN bild.

På väg därifrån stannade vi på Jula. Stefan var på jakt efter ett par fodrade stövlar till bra pris men dom var slutsålda och det skulle inte komma hem fler.
In en sväng på Coop för att hitta ytterligare en julklapp.

När vi skulle hem hade det börjat snöa. IGEN! Eftersom jag kört dit så slapp jag köra hem.
Skönt det eftersom det var snöfall och snömodd.
Men det är lite läskigt att sitta bredvid. Känns ofta som det går lite för fort när man inte kör själv.

Väl hemma så blev det glögg och pepparkakor.
Har också börjat titta på "Trolltyg i tomteskogen" som vi köpte.
Bella såg den mycket när hon var liten. Vi hade fått låna en en VHC inspelad från TV.
Sen har hon pratat mycket om den och saknat den. Så nu när den kommit på DVD så fick den följa med hem.



KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-12-05 | 21:13:48

    Trolltyg ska inhandlas här också.

Kommentera inlägget här: