Carina

Annars vore jag ju inte jag

Kategori: Fundringar

Igår tittade Bella o Sara på "Livet är en schlager" Det är en av mina favoritfilmer. I en scen i filmen sitter Candy och David och pratar med varandra och dom frågar varandra "Om du fick leva om ditt liv, skulle du vara transa/CP då?" och båda svarar "Annars vore jag ju inte jag".

Och visst är det så. Ibland skulle jag vilja vara annorlunda - inte ta så stor plats, prata lite mindre och lite tystare. Andra gånger ångrar jag att jag inte gjorde min röst hörd och sa vad jag tyckte. Ibland försöker jag ändra på mig och dämpa de "dåliga sidorna" men oftast misslyckas jag och det är väl just det som gör att jag är jag.

Och om jag fick leva om mitt liv så skulle det nog bli rätt likt det jag levt. Visst finns det tillfällen när man så här med facit i hand, skulle gjort annorlunda men jag tycker att jag alltid försökt göra det som jag tyckt känts rätt just då. Sen har det kanske inte alltid varit det som man velat. Det kan ha varit brist på pengar, ork och tid som gjort att det blivit som det blivit.

Visst undrar man ibland hur livet skulle ha varit om man fattat andra beslut och handlat annorlunda. Men det är ju frågor som man aldrig kan få nåt svar på så då är det väl bättre att glädjas åt det man har och blicka frammåt.

Det här var lite av vad som rörde sig i mitt huvud ikväll. Hur tänker du? Berätta gärna i en kommentar.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2010-01-15 | 22:40:46

    Ödet eller val?

    Ödet har nog fler alternativ ibland så mkt beror nog på val trots allt. Skönt att va som man är då känner man igen sig. Känns obekvämt annars

Kommentera inlägget här: