Carina

GI+träning

Kategori: Motion

Nu har jag försökt äta med GI-tänk i 2 veckor. Jag har också försökt röra på mig lite mer än jag gjort sista tiden. Det har blivit den vanliga jympan/gummröran (tisdag och torsdag), så gott som dagliaga lunchpromenader och så har jag hittat tillbaka till gymmet. Egentligen vill jag gymma 2 ggr i veckan men jag har svårt att få tiden att räcka till. Men målet får ändå vara 2 ggr och blir det bara 1 så får jag väl vara nöjd med det. 1 gång är mer än ingen gång.

Vad beträffar maten så går det riktigt bra. Jag har undivikit pasta, ris o potatis med några få undantag. Knappt något fikabröd. Tog en liten tårtbit förra veckan när en kollega fyllde år och bjöd. Och faktum är att sötsuget knappt finns. Visst är jag sugen ibland men det är mer av vana och vetskapen att - Det där är gott!

Resultatet då? Jag vet att det sägs att man inte ska väga sig oftare än 1 gång i veckan men jag är en riktig vågslav. Och kanske är det tur för fy vad besviken jag skulle blivit annars. För det var så att efter 1 vecka, när jag hade varit riktigt hård mot mig själv och haft mina dagliga promenader + jympapass, så hade jag gått upp 1 kilo! Kändes ju inet särskilt motiverande men min övertygelse att det ju snart måste hända något och känslan av att må mycket bättre fick mig att fortsätta och den andra veckan så blev resultatet minus 1 kilo från start.

Nu ska jag iväg och jympa snart men måste jobba lite först. Tappar ju tid när jag går till gymmet och måste kompensera för detta


vi går mot våren

KOMMENTARER:

  • syster säger:
    2010-01-26 | 19:43:32

    kämpa på! Rörelse är nog viktigast trots allt.

    Tycker du är superduktig som tar dig tid, trots arb.pendling o udda arbetstider.

  • Lina säger:
    2010-01-27 | 10:42:02
    Bloggadress: http://ninninusens.blogg.se/

    ooh, inspirerande!! Hejja hejja! Superduktigt av dig att hålla dig från sötsaker, här är man inne på sin 2:a dag från "nystarten" och nu ska sötsuget bort!



    Men gaah, vad sugen jag är på nåt! :p



    Keep up the good work ! kram

Kommentera inlägget här: