Carina

En stund över

Kategori: Vardag

Den här veckan har bara svischat förbi.
Vet inte riktigt vad jag gjort av tiden men jag har i alla fall inte suttit vid datorn.

Och vilken sommar vi har fått. Så härligt varmt.
Jag gillar ju att vara ute när vädret tillåter men har inte hunnit med det heller så mycket i veckan.

Men idag har det i alla fall blivit en del ute.
Började med ett glas vin o lite nötter efter jobbet.
Sen blev det mat ute under nya parasollet.



Och så har jag börjat rensa upp i rabatten utmed huset. Den har inte blivit rensad alls i år och efter att byggställningen stått där så ser den inte särskilt kul ut.
Har också fyllt på med nya plantor där det gapar tomt efter att horensian är borta.
Det är befintliga plantor som jag delar på. Hoppas att det vill ta sig.

Nu sitter jag ute med tända ljus, laptopen i knät och myggorna surrandes runt omkring mig.
Tycker att kvällarna är så sköna. Sitta ute en stund och varva ner.
Luften är så härlig när det svalnar av lite.
Om bara bilarna kunde låta bli att åka förbi på vägen skulle det vara riktigt fridfullt.



Nää nu börjar myggorna bli lite för jobbiga så det är nog hög tid att gå in.
Duscha av mig lite innan jag kryper ner i sängen.

Imorgon ska det bakas pajer. Det kommer gäster på eftermiddagen.
Stefans föräldrar och syskon med familjer.


KOMMENTARER:

  • A säger:
    2010-07-03 | 10:07:57

    Låter som en ganska behaglig tillvaro. Njut av den! Kram på dig

Kommentera inlägget här: