Carina

Siri 3 år

Kategori: Katterna

Idag är det 3 år sedan Siri såg dagens ljus. Eller nej inte riktigt för katter föds ju med stängda ögon men hon kom i alla fall till världen den 25 mars för 3 år sen. Hon var först ut av 4 men den sista klarade sig inte. Eller om den var dödfödd.

Mamma Tessan valde att föda i Bellas rum. Lite lustigt eftersom hon o Bella inte var så glada i varandra. Men Siri är i alla fall född i Bellas garderob. Tessan var ganska förvirrad och förstod nog inte vad som hände och rörde sig runt i rummet och om jag inte minns fel så kom de andra ut under sängen.

Själv var jag inte hemma när det hela började.
Jag jobbade som assistent men min brukare tyckte att jag kunde åka hem och ta hand om man, barn och katter iställlet så jag slutade tidigare.

Men sen när ungarna väl var födda så var Tessan en väldigt duktig mamma och pysslade om sina små. När hon kom tillbaka efter att varit iväg för att äta eller kissa så räknade hon noga in sina små igen och skulle någon fattas så blev hon genast orolig.

Här kommer några bilder på födelsedagsbarnet. En del är av dålig kvalitet men jag vill gärna ha med dem ändå.


Siri i gröngräset


Lite Siri


Nyfödda kattungar (Siri i mitten)


Mamma Tessan

KOMMENTARER:

  • Izabella säger:
    2010-03-25 | 20:53:47
    Bloggadress: http://homomilk.blogg.se/

    jag såg siri först i hela världeeeeeen. kattungar <3

Kommentera inlägget här: